loading...
N E W S
reza babanezhad بازدید : 93 چهارشنبه 1389/12/25 نظرات (0)

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: میوه ها باید تازه مصرف شوند و اگر مدت زیادی از خرید آنها گذشته باشد، تقریبا تمام ویتامین های خود را از دست می دهند.

به گزارش فارس ، احمدرضا درستی مطلق افزود: مصرف میوه در ایام نوروز بسیار مفید است و هر قدر میوه مصرف شود می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند.
وی گفت: میوه ها و سبزی ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید هستند که می توانند مواد ضروری بدن را تامین کنند.
درستی مطلق در عین حال گفت: میوه ها سرشار از قند هستند که اگر زیاد مصرف شود موجب بروز چربی اضافی در بدن می شود و چاقی ایجاد می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: ویتامین موجود میوه به دلیل این که محلول هستند، از ادرار خارج می شوند ولی قندشان در بدن می ماند که موجب چاقی در افراد می شود که باید متعادل مصرف شود.

 

reza babanezhad بازدید : 87 چهارشنبه 1389/12/25 نظرات (0)

سازمان غذا و داروی آمریکا پس از ۵۰ سال بالاخره اولین داروی لوپوس را تایید کرد.

به گزارش سرویس بهداشت ودرمان ایسنا، داروی جدید «Benlysta» نام دارد و آزمایشات نشان داده است بیمارانی که این دارو را دریافت می کنند در مقایسه با گروهی که از دارونما استفاده کرده اند، بهبودی بیشتری بدست آوردند.

سایت اینترنتی هلت دی نیوز در گزارشی دراین باره آورده است؛ به این ترتیب بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال این سازمان معتبر و استاندارد دارویی در نهایت داروی جدید را به عنوان روش درمانی موثری برای بیماران مبتلا به لوپوس تایید کرد.

reza babanezhad بازدید : 66 چهارشنبه 1389/12/25 نظرات (0)

پزشکان تاکید کردند که نوشیدن قهوه خطر سکته مغزی را به میزان قابل توجهی در زنان کاهش می دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، طبق نتایج یک بررسی جدید که در مجله «سکته» به چاپ رسیده است، خطر بروز سکته مغزی در زنانی که روزانه یک فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند ۲۵ درصد کاهش پیدا میکند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این یافته حاصل تلاش سوزانا لارسون محقق سوئدی در انستیتو کارولینسکا در استکهلم است.

reza babanezhad بازدید : 78 چهارشنبه 1389/12/25 نظرات (0)
پژوهشگران دانشکده مهندسی هسته یی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از روش طبقه بندی سلولی (آتاماتای سلولی) توانستند با دقت بالا احتمال بدخیمی نقاط بسیار ریز (رسوب ذرات بسیار ریز کلسیم دار) را در بافت پستان تشخیص دهند.
به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرطان پستان یکی از خطرناک ترین سرطان ها در میان زنان است که سالانه ۴۷ نفر از هر ۱۰۰ هزار زن به آن مبتلا می شوند.
هاجر مرادمند، پژوهشگر طرح، استفاده از ماموگرافی دوره یی را روشی برای تشخیص زودهنگام این بیماری ذکر کرد و گفت: ... .
reza babanezhad بازدید : 75 چهارشنبه 1389/12/25 نظرات (1)

رییس جامعه متخصصین داخلی گفت : مواد پاک کننده را با یکدیگر مخلوط نکنید چون باعث ابتلا به تنگی نفس و سوختگی مجاری تنفسی می شود.
دکتر ایرج خسرونیا در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، افزود: پیش از نوروز تعداد زیادی از زنان به علت مسمومیت بر اثر استفاده غلیظ از موادشوینده به پزشک مراجعه می کنند. آنان در محیط های در بسته این مواد را باهم مخلوط و استفاده می کنند. این کار باعث می شود که زنان علاوه بر ابتلا به عوارض تنفسی دچار حساسیت های پوستی شوند.

 

reza babanezhad بازدید : 88 چهارشنبه 1389/12/25 نظرات (0)
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: استفاده موضعی از محلول اسانس نعناع فلفلی سبب کاهش سردرد می شود.
محمد اکبرزاده در گفت وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران با بیان این که اسانس نعناع فلفلی یکی از پرمصرف ترین اسانس هاست، اظهار کرد: نعناع فلفلی، گیاهی علفی و پایاست که ارتفاع آن به ۹۰ سانتی متر می رسد، بخش مورد استفاده آن اندام هوایی و عمدتاً برگ است و اغلب از اسانس این گیاه در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی استفاده می شود.
وی با بیان این که مهمترین ماده موجود در اسانس نعناع فلفلی، منتول است، گفت: ترکیبات دیگر گیاه شامل فلاونویید، پلی فنل های پلیمر شده تا ۱۹ درصد، توکوفرول ها، کاروتن ها، بتائین و کولین هستند.
اکبرزاده تصریح کرد: گیاه نعناع فلفلی از خواص ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم و ضد احتقاق برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: تحقیقات جدید کلینیکی نشان می دهد که استفاده موضعی از محلول های اسانس نعناع (مالیدن بر روی موضع) بر روی پیشانی باعث کاهش سردرد می شود.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ساری ادامه داد: محلول های اسانس نعناع در کاهش درد آرتریت، مشکلات تاندون ها، التهابات ماهیچه ها و درد ماهیچه های اسکلتی بسیار مفید است.
وی افزود: محلول اسانس نعناع فلفلی همچنین ضد ویروس تبخال، ضد سرفه، بازکننده برونش ها، مقوی قلب، خارج کننده سموم بدن، خلط آور، حشره کش، آرام بخش، گشادکننده عروق و ضد کرم محسوب می شود.
reza babanezhad بازدید : 74 چهارشنبه 1389/12/25 نظرات (0)
یک متخصص تغذیه گفت: آجیل و انواع مغزها، در صورت نداشتن استانداردهای سلامت، افراد را مسموم می کنند و به مرور باعث ایجاد سرطان کبد می شوند.
دکتر محمد صفریان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با بیان اینکه مصرف آجیل ها به خصوص انواع مغزها در ایام عید به مردم توصیه می شود، ادامه داد: این مغزها باید سالم و بدون بو باشند زیرا در صورت نداشتن استانداردهای سلامت، افراد را مسموم می کنند و به مرور باعث ایجاد سرطان کبد خواهند شد.
وی در خصوص تغذیه افراد در حال رژیم در ایام نوروز گفت: این افراد باید از مصرف شیرینی جات دوری کنند و بیشتر به مصرف انواع مغزها و آجیل روی بیاورند زیرا این کار باعث کاهش حجم غذای مصرفی در طول روز می شود.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افرادی که تصمیم به مسافرت در این ایام دارند، باید از مصرف غذاهای ترکیبی که از مواد مختلفی تهیه می شوند مانند کباب کوبیده پرهیز و از غذاهای سالم در رستوران های معتبر استفاده کنند.
وی در پایان با تاکید بر آمار بالای مسمومیت های ناشی از مصرف سبزی ها و قارچ های سمی، گفت: همچنین افرادی که قصد مسافرت های کوتاه مدت اطراف شهر را دارند، باید از مصرف سبزی ها و قارچ های روییده در دشت ها پرهیز کنند.
reza babanezhad بازدید : 76 چهارشنبه 1389/12/25 نظرات (0)

 متخصصان علوم پزشکی در آمریکا موفق به کشف نوع جدیدی از انسولین شده اند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان به رابطه بین این نوع جدید انسولین با بیماری دیابت پی برده اند. آنها ادعا کرده اند که این انسولین همان تاثیرات مشابه مصرف روزانه قرص های انسولین را دارد.
روزنامه فرنچ تریبیون در این باره گزارش داد آزمایشات بالینی روی این انسولین در کشورهایی چون هند، کانادا، آفریقای جنوبی و آمریکا صورت گرفته است.
متخصصان این شکل جدید انسولین را «Degludec» نامیده اند. آنها می گویند که «Degludec» به کنترل قند خون در بین بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می کند.
به گزارش ایسنا، انسولین یکی از هورمون هایی است که تاثیرات مختلفی در متابولیسم و دیگر اعمال بدن می گذارد. انسولین با اثرگذاری روی سلول های کبد باعث می شود این سلول ها با گرفتن قند از خون و ذخیره آن به صورت گلیکوژن، قند خون را کاهش دهند و با تجمع گلیکوژن در سلول های ماهیچه ای به عنوان یک منبع سوخت، انرژی را افزایش دهد. همچنین با اثرگذاری روی بافت های چربی، استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف می کند. در صورت عدم وجود یا کمبود انسولین در خون، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده می کند. انسولین به عنوان مرکز کنترل متابولیسم بدن عمل می کند.
این مطالعه به مدیریت دکتر یوگیش کودوا و دکتر آناندا باسو در کالج پزشکی مایوکلینیک در آمریکا انجام گرفته است.

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
سلام خدمت شما دوستان عزیز. امید وارم مطالب وبلاگم با کمک و یاری شما بهتر شود.این مطالب برای عموم مردم رایگان است. شما می توانید با ثبت نام در وبلاگ و ورود به وبلاگ مطالب خود را در این وبلاگ نمایش دهید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 29
  • بازدید سال : 32
  • بازدید کلی : 4,673